anne cholewa

about me

„If it scares you it might be a good thing to try.“  Seth Godin

VITA

WER BIN ICH?

Geboren als Kind der 80er in einem kleinen beschaulichen Dörfchen im Osten, zog es mich schon früh in die große, weite Welt. Ich bin eine klassische Träumerin mit tausend Ideen im Kopf und der Liebe zum Reisen und für Tiere im Herzen. Ambivalenz ist mein zweiter Vorname, so lebe ich sowohl in der Großstatdt Berlin als auch in einer einsamen Hütte in den Wäldern Schwedens. Ich bin einerseits gerne unabhängig und allein, habe aber andererseits gerne meinen Hund 24/7 an meiner Seite. Ich bin gerne kreativ, schalte aber abenso gern bei Excel Tabellen ab. Ich liebe es, mit Menschen in Kontakt zu treten, meide aber jeden Einkauf und die U-Bahn.

WHO AM I?

Born as a child in the 80s in a small, tranquil village in the East, I was drawn to the big, wide world at an early age. I am a classic dreamer with a thousand ideas in my head and a love of travel and animals in my heart. Ambivalence is my middle name, so I live both in the big city of Berlin and in a lonely hut in the forests of Sweden. On the one hand, I like to be independent and alone, but on the other hand, I like to have my dog ​​by my side 24/7. I like to be creative, but I also like to switch off with Excel spreadsheets. I love getting in touch with people, but I avoid shopping and the subway.

SKILLS

Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Adobe Lightroom, Word Press, HTML,  Final Cut Pro, Cinema 4D, Freehand, Sesam, WriterDuet, MS Office, etc.

I LOVE…

Dogs, Dinosaurs, Travel, Nature, Animals, Movies, Books, Mulder & Scully

AUSBILDUNG / BERUFLICHE ERFAHRUNGEN

Schon immer Kreativität und Ideen im Kopf und die Liebe zum Film im Herzen, habe ich von 2002 – 2004 meine Ausbildung zur Gestaltungstechnischen Assistentin, Fachrichtung Medien am ESB mediencollege Dresden gemacht und diese 2005 mit meinem Fachabitur für Gestaltung gekrönt. Nun ging es für mich nach Berlin und München, wo ich zunächst einige Jahre im Finanzsektor gearbeitet habe, bevor es mich endgültig in die Hauptstadt verschlagen hat, um endlich meinen Leidenschaften Film, Fotografie und Design zu frönen. Dabei habe ich an diversen Stationen Halt gemacht, unter anderem von 2013 – 2014  bei der Senator Entertainment GmbH, von 2014 – 2017 bei der Barry Films GmbH und von 2017 – 2023  bei der Wild Bunch Germany GmbH bzw. der Senator Film Produktion GmbH. Neben den klassischen Aufgaben als Produktionsassistentin und anderen Positionen, konnte ich dort auch immer meine Kreativität ausleben, zum Beispiel beim Erstellen von Präsentationen oder Social Media Kampagnen (unter anderem die Instagram– und Facebook Profile der Serie WARTEN AUF’N BUS, und des Hundecamps POLARDOG ADVENTURES). Zudem arbeite ich seit 2015 als Photo-Designerin bei Press the Button Berlin.

EDUCATION / PROFESSIONAL EXPERIENCES

Always with creativity and ideas in my head and a love of film in my heart, I trained as a design assistant, specializing in media, at the ESB mediencollege Dresden from 2002 – 2004 and crowned this with my high school diploma in design in 2005. Now I went to Berlin and Munich, where I initially worked in the financial sector for a few years before I finally moved to the capital to finally indulge my passions of film, photography and design. I stopped at various stations, including from 2013 – 2014 at Senator Entertainment GmbH, from 2014 – 2017 at Barry Films GmbH and from 2017 – 2023 at Wild Bunch Germany GmbH and Senator Film Produktion GmbH. In addition to the classic tasks as a production assistant and other positions, I was also always able to express my creativity there, for example by creating presentations or social media campaigns (including the Instagram and Facebook profiles of the series WARTEN AUF’N BUS and the POLARDOG ADVENTURES camp. I have also been working as a photo designer at Press the Button Berlin since 2015.

EXPERTISE

PHOTOGRAPHY

LOGOS

ILLUSTRATIONS

WEBSITES

CI/CD & BRANDING

SOCIAL MEDIA

REFERENCES (SELECTION)